A megnövekedett utasforgalom, illetve az alkatrészellátás akadozása, illetve megszűnése a kubaiakat arra ösztönözte, hogy kiöregedett Ikarus buszokból nyerges buszt készítsenek. A kubai Camello „Teve” szinte jellegzetessége […]
A kubai Camelo „Teve” szinte jellegzetessége volt a szigetországnak. A Guanabo Industrial Company kezdte gyártani az egyedi formájú járműveket. Évtizedek óta érezhető volt, hogy a kétmilliós […]
A Kubának eladott Ikarus-Orion használt buszok miatt börtönbe zárták az exportáló kanadai cég tulajdonosát. A Torontóban 2000 és 2003 között leselejetezett Ikarus-Orion buszok közül néhány Kubába […]
A régi gyári feljegyzésekből azt lehet kikövetkeztetni, hogy nem igazán ugrott a kubai közlekedési tárca a magyar Ikarus csuklósra. Ugyanis 1976 januárjában átvitetett a MOGÜRT egy […]
Tény, hogy Kuba több évtizedes együttműködése az Ikarus gyárral, az egyik legemlékezetesebb fejezet, és az is tény, hogy az Ikarus buszok mélyen a kubaiak szívéhez nőttek. […]
Lily Franey az 1980-as években lett profi fotós. A most 76 éves francia fotós a világ számos országában tucatnyi önálló kiállításon mutatta be Afrika, Ázsia, Latin […]
Hamarosan vadonatúj járművek jelentek meg a baráti szocialista országokból a „Szabadság Szigete” útjain – ZIL-158, PAZ-652, Škoda 706 RTO, és nem utolsó sorban Ikarus 620. A […]
Az autóbusz-ipar és más iparágak fejlesztésében felbecsülhetetlen támogatást nyújtottak a KGST tagállamai, amelyhez Kuba 1972-ben csatlakozott. Az Ikarus közel két évtizedig részese volt a kubai tömegközlekedésnek. […]
Államközi megállapodás jött létre 1978 novemberében Kubával, melynek értelmében az Ikarus háromezer-kilencszáz 260.17 típusú autóbusz SKD „szett” szállítását vállalta 1985-ig. A Havannától 40 kilométerre fekvő Guanajay-ban […]