![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/oen1-150x150.jpg)
Az „Orenburgi” Ikarus buszok ellepték Közép Ázsiát
2023-08-22![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/j4-150x150.jpg)
Nemcsak értékelték, de értékesnek is tartották a kooperációt
2023-08-22Államközi megállapodás jött létre 1978 novemberében Kubával, melynek értelmében az Ikarus háromezer-kilencszáz 260.17 típusú autóbusz SKD „szett” szállítását vállalta 1985-ig.
A Havannától 40 kilométerre fekvő Guanajay-ban kezdték az összeszerelést. 1980 májusában gördült ki az első 260-as. Az új buszok a Girón XIII megjelölést kapták.1984-től ’88-ig 639 darab Ikarus 280-as is járta a kubai utakat, de csak a harmaduk készült Guanajay-ban, Giron XVI néven.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/ik293iran.jpg)
1988-ban az Ikarus gyár bemutatta új fejlesztését – a 3 részes csuklós buszt, az Ikarus 293-at. (Később az egyetlen darab Teheránba került – képünkön).
Kubában az összeszerelő üzemben a mérnököknek megtetszett az ötlet és hamarosan egy hasonló duplacsuklóst készítettek a szabványos Girón XVI alapján. Látványában némileg eltért a prototípustól.
A baj akkor kezdődött, amikor a motor nem bírta a terhelés, és mivel a kubaiak nem tudták erősebbre cserélni ezzel véget is ért a duplacsuklós kubai karrierje.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/kuba293.jpg)
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/290634652_1755710621473573_7575931746096812133_n.jpg)
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/08/290223152_1755710628140239_3719618407476484639_n.jpg)
Kapcsolódó cikkünk: ...És akkor Kubában felbukkantak az Ikarus buszok