A „tevék” nyomokban Ikarust is tartalmaztak.
2024-01-12Nyoma sem marad – Elkezdték az arhangelszki roncstelep felszámolását
2024-02-03Az Egyesült Államokban egy orosz bevándorló vette meg egy romániai bevándorlótól a magyar Ikarus buszt. És ez nem vicc!
A 87 darab Crown-Ikarus csuklós autóbusz második, 1982-es szállítmánya 736-tól 786-os számozást kapta. A 766-os számú Ikarus 286.02-es 1998-ig, tehát az előírt élettartamon – a 14 éven – túl hozta-vitte az utasokat Portlandban.
1999-ben leselejtezték és el is adták. Mint ahogy a többi Ikarus 286-os, így a 766-os is eltűnt, elveszett, feldarabolták, vagy akárhogy is fogalmazhatunk.
12 év után egyszer csak megjelent egy Idaho-i újságban egy apróhirdetés: 1987-es gyártású Crown- Ikarus City busz eladó. 62 láb hosszú, működőképes. Az ára 2.500 dollár.
Egy orosz származású amerikai házaspárt érdekelte a téma és többszöri egyeztetés után elmentek az Idaho-i Weiser városkába, ahol egy kertben állt a busz. A felirat még lekopottan is jól látszott: 766, vagyis a portlandi flotta egyik busza. Portlandtól 380 kilométerre egy kisvárosban, egy kertben állt a tévesen 1987-es gyártmánynak vélt busz. Egy szintén bevándorló, romániai származású tulajdonos kerti sufninak használta az utasterét. Eredetileg lakóbusznak vagy fogászati mozgó labornak szánta, mert műfog készítő volt a szakmája. Elmondása szerint évente járatta a busz motorját, vagyis volt remény, hogy beindul. Akkumulátorral felszerelkezve próbálkoztak, sikertelenül. A vevő teljesen laikusként kutatni kezdett a busz működésével kapcsolatban. Egy olyan információra bukkant, hogy az Ikaruson biztonsági okokból a motorház fedelére szereltek egy kapcsolót, ami megszakította az indító áramkört, ha a fedél nyitva volt. Újra elment és bekötve az akkukat, beindult a busz, vagyis az üzlet létrejött és a busz a saját lábán hazatért az új tulajdonossal, aki mint laikus, a feleségével 2018 óta csinosítgatja a buszt.