Eltűnt buszok nyomában II.
2023-11-02Nagy összefogása kellett a határidő betartásához
2023-11-08
Sokszor Magyarországtól igazán messzire is kerültek Ikarusok, például az egzotikus országok sorában a Föld negyedik legnagyobb szigetére, Madagaszkárra.Az Ikarus 1977-ben szállította az első száz darab Ikarus 260-ast. (Egy évvel később pedig további ötvenet) De nem sokkal később be kellett látni, hogy a 260-asok túl nagyok a főváros utcáira. Sok évtizedes közlekedési szokás a midibuszos iránytaxizás. (Ma is így van)A fővárosban Tananarivében (a mai nevén Antananarivo) ugyanis akkoriban nem voltak sugárutak és a szűk utcák miatt a 11 méter hosszúságú buszok üzemeltetése elég sok gondot okozott.
A legkézenfekvőbb megoldásnak az ígérkezett, hogy a francia Saviem gyár képviseletével felvették a kapcsolatot, ez a gyár ugyanis korábban nagy mennyiségű járművel látta már el Madagaszkárt. A tárgyalások alapján kialakult egy kooperációs lehetőség, amely szerint a madagaszkári igényeknek inkább megfelelő kisebb méretű buszokhoz az alvázakat a Saviem, a karosszériát pedig az IKARUS szállítja. Miután a Saviem gyárnak a helyszínen egy kitűnő összeszerelő üzeme és jól kiépített vevőszolgálata volt, a szállítmányokat szétszedett állapotban lehetett útnak indítani és a helyszínen összeszerelték. Így került 1979-ben 150 darab Saviem-Ikarus 553-as Madagaszkárra.