Nyoma sem marad – Elkezdték az arhangelszki roncstelep felszámolását
2024-02-03„Camelo”-k Oroszországban – de csak mutatóba készültek.
2024-02-121967-ben a Budapesti Nemzetközi Vásáron nem keltet különösebb figyelmet egy hosszú alváz, mert „elhomályosította” az Ikarus 250.P2-es modern, nagy szélvédő, nagy ablakos 200-as típuscsalád hírnöke. Az alváz pedig egy majdan készülő 282-es típusé volt. Aztán elindult a 280-as csuklós gyártása, majd 10 évvel később próbálkozott az Ikarus egy hosszabb típussal.
1977. júniusában hat új autóbusztípust mutatott be a MOGÜRT egy szakmai kiállítás keretében Moszkvában. Ezek egyike egy Ikarus 282-es volt. A 18 méteres csuklós autóbusz 152 fő szállítására tervezték. (204 utas is elfért) A busz kint marad tesztelésre, majd megállapították, hogy elővárosi forgalomba jó is lehetne.
Aztán megint eltelt két év, és ismét próbálkozott a MOGÜRT, ezúttal a Poznani Nemzetközi Vásárra vitték ki a 282-est. Szintén üzletet reméltek a Lengyelországban igen sikeres kistestvérének, a 280-as csuklósnak a hosszabb változatától.
A manőverezés némileg romlott, de a tengely elhelyezkedése miatt jobban terhelhető volt. Ismét felmerült, hogy elővárosi forgalomba lenne jó, ezért készült egy kétajtós is. Végül mindössze 11 busz készült, a VOLÁN-nál álltak forgalomba.