Az Ikarus Buszok a világban csoportban megjelent írásainkból egyértelműen kiderül, hogy sok országban az Ikarus buszok szeretete egyfajta kultusszá nőtte ki magát. Leginkább azokban az országokban, […]
Irak az Ikarus egyik legjobb és legnagyobb partnere lett az 50-es évektől. Folyamatosan vették a gyár új típusait. 1960 márciusában 30 piros-krémszín Ikarus 620-as indult a […]
Kevésbé ismert tény, hogy a sok évtizedes sokféle típust magába foglaló iraki üzleti kapcsolat sokkal régebbi, mint az 1971 szeptemberében először vásárolt 110 darab 556-os és […]
Az Ikarus 577-es buszok arab testvérkéi közül még jó néhány ma is közlekedik Irakban, a magántársaságok sofőrjeinek büszkeségeiként jócskán kidekorálva, „tuningolva”. 1983 és 1989 között, KD […]
Az Ikarus 577-es buszok arab testvérkéi közül még jó néhány ma is közlekedik Irakban, a magántársaságok sofőrjeinek büszkeségeiként jócskán kidekorálva, „tuningolva”. 1983 és 1989 között, KD […]
1957-ben készült egyetlen példányban egy Ikarus 555-ös prototípus, távolsági célra, de a számozás nem tévesztendő össze a 19 évvel későbbi 555-össel. Ez a sorozat ama bizonyos […]
Minden évben a Mekkai Zarándoklat idején a Szaúd-Arábiához viszonylag közeli országokból autóbusszal utaznak a hívők. A zarándoklat (hadzs) nem olcsó, de több arab ország kormánya bizonyos […]
Az Ikarus nagyvállalat fennállása óta addig nem gyártott annyi légkondicionált kivitelű autóbuszt, mint amennyit 1981 nyarán iraki megrendelésre Fehérváron készítettek. Scania BF 111.63 alvázra 200 lóerős […]
Buszos körökben a mai napig vitákat generál, hogy vajon lett volna piaca az ADA buszoknak? Az ADA (Afrika, Dél-Amerika, Ázsia) program 1975-ben Fehérváron kezdődött. A program […]