logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Csak 11 készült ebből a buszból, pedig többet reméltek
2024-02-08
Egy népszerű hastáncosnő párosról nevezték el az Ikarus csuklós buszokat.
2024-02-13

„Camelo”-k Oroszországban – de csak mutatóba készültek.

Kategóriák
  • Európa
  • Minden más
Címkék
  • Camelo
  • Kuba
  • Oroszország Teve

A megnövekedett utasforgalom, illetve az alkatrészellátás akadozása, illetve megszűnése a kubaiakat arra ösztönözte, hogy kiöregedett Ikarus buszokból nyerges buszt készítsenek. A kubai Camello „Teve” szinte jellegzetessége lett a szigetországnak. A Guanabo Industrial Company kezdte gyártani az egyedi formájú járműveket.

Bármilyen meglepő nemcsak a kubaiak, hanem a Szovjetunió felbomlása utáni gazdasági helyzet szintén arra késztette a járműgyártókat, hogy nyerges buszokkal próbálkozzanak.

Tekintettel arra is, hogy volt sok leselejtezett Ikarus busz, amelyeknek az alváza, felépítménye még jó állapotban volt. Az ötlet meglehetősen racionálisnak tűnt: egy hazai teherautó karbantartása és javítása sokkal egyszerűbb, mint egy importált autóbuszé.

A Moszkvától 70 kilométerre lévő yakhromai gyár kísérletbe kezdett: ahelyett, hogy az Ikarus buszokat helyreállítottak volna úgy döntöttek, hogy belőlük készítenek személyszállító félpótkocsikat. Két nyerges autóbuszt építettek Ikarus-260.27-esekből, egy „városi” háromajtóst, amelyet egy ZIL-4421-es vontatóval vontatnak, és egy „külvárosi” kétajtóst. Tegyük hozzá, az ötletre nem harapott rá egyetlen orosz nagyváros sem. A világ sok repülőterén megszokott nyerges buszok zárt területen működnek, illetve a kubai „tevék” vezetői soha nem jártak jeges utakon. Éppen ez utóbbi akadályozta az orosz „tevék” elterjedését, de szükség lett volna egy KRESZ módosításra is, ugyanis Oroszországban/FÁK tagországokban nem szabad nyerges vontató pótkocsin utast szállítani.

Az egyetlen fennmaradt fekete-fehér képen a 3 ajtós, illetve fotók a 2 ajtós maradványról, szerszámosként egy kiskertben.

A „tevék” nyomokban Ikarust is tartalmaztak.

Share
2

Olvassa el ezt is

2025-10-29

Ikarus buszok az ENSZ szolgálatában


Olvass tovább
2025-10-28

Elvtársias Ikarus üdvözlet


Olvass tovább
2025-10-08

A függetlenség érzése az Ikarus buszok színében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (23)
  • Ázsia (26)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (22)
  • Európa (81)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Ikarus buszok az ENSZ szolgálatában
  • Elvtársias Ikarus üdvözlet
  • A függetlenség érzése az Ikarus buszok színében
  • Líbia, két évtizedes Ikarus sikertörténet
  • Még jó, hogy a kísérleti időszakban nem szállt el a busz, mint egy rakéta

Címkék

Albánia Bulgária E91 E94 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Görögország Ikarus 30 Ikarus 31 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kairó Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.