Évek óta késik a taipei 412-esek felújítása
2023-08-09A rigai 12561-es története
2023-08-09Kevésbé ismert, mégis jelentősnek mondható, hogy a 1995-ben az Ipari Formatervezés díjra kiírt pályázaton az IKARUS Egyedi Autóbuszgyár Kft. és az IKARUS E94 típusú elővárosi-városközi alacsonyplatós autóbusz Miniszterelnöki Különdíjat kapott. Két évvel később, 1997-ben a BNV- n kiállított buszt a nemzetközi szakmai zsűri a többfunkciós, városi, elővárosi (ezúttal a csuklós autóbuszának) E94G-nek ítélte oda a miniszterelnöki különdíjat. Újabb 2 év, 1999-ben az E94-es is képviselte hazánkat a Kortrijk Busworld kiállításon
A díjak sem véletlenek, hiszen kétség sem fér ahhoz, hogy a „késői” Ikarus modellek legszebbje az E94.15-ös. Különösen reprezentatív volt három svéd utazási iroda által rendelt 4 darab 3 tengelyes SCANIA alvázas busz, DSC 915 típusú 310 lóerős 8,974 literes Euro 2-es minősítésű motorral. ZF 5 HP 600 Nbs típusú 5+1 sebességes automata váltóval, Webasto gyártmányú pollenszűrős légkondiciánlóval.
Egyes vélemények szerint voltak kisebb észrevételek a buszokkal kapcsolatban, mint például az ülések között szűk volt a hely, azonban ezt a svédek ezekkel a paraméterekkel rendelték. A buszok 2005 végéig járták a svéd utakat. Egyébként mind a 4 busz 2006-ban visszakerült Magyarországra.