Ikaruszok voltak az első földgázos buszok Szófiában
2023-08-09Az Ikarus egyik igazán tetszetős típusa Svédországban
2023-08-09A Taipei Északi Buszvállalat 2001-ben vásárolt egy tételt alacsonypadlós buszokból,. A magyar autóbuszmárka igazából nem volt ismeretlen Tajvanon, mert már 1992-ben vettek 560 darab Ikarus 260-ast. A helyiek elnevezése szerint a „magyar busz” a körülötte kipattant környezetvédelmi balhé miatt is ismerős volt. Ezek a frissen vásárolt 412.05-ösök modern motorral, korszerű utastérrel, rögtön elnyerték a tajpei utasok tetszését, különösen azért, mert ez volt az első alacsonypadlós busz a városban, amit az idősebb helyiek különösen díjaztak. Meg kell jegyezni, hogy sajnos a buszok típusjelzés nélkül közlekedtek, csak a buszkedvelők tudták, hogy az egy IKARUS 412.05-ös. A sikeres buszokat volt, aki kritizálta, a gyenge teljesítményű klímaberendezés, a tetőn lévő kipufogócső, a motor zúgó hangja, az ülések alacsony háttámlája miatt.
A 30 darab buszt 2013-ban kezdték leselejtezni. Nagy részük a szabadban, roncstelepen állt, illetve művészi hajlamú fiatalok átépítettek, összefestettek néhányat.
2015-ben a Taiwan Bus Culture Association, a Tajvani Busz Kultúra Egyesület tagjai három buszt megvásároltak, (AH810, AH819, AH837) azzal a szándékkal, hogy legalább kettőt felújítanak. Erről a hazai sajtó is írt, azonban ellentétben a magyar sajtóban megjelentekkel, nem az egyesület, hanem magánszemélyek vették meg a buszokat, ezért nem volt pénz a felújításra. Gyűjtésből akarják megoldani a felújítást, ami igen nehezen megy. 2021-ben az egyik buszt beindították és egy garázsba vontatták, de még azóta (2023 augusztusa) sincs elég pénz a munkák megkezdéséhez.