logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Ikaruszok voltak az első földgázos buszok Szófiában
2023-08-09
Az Ikarus egyik igazán tetszetős típusa Svédországban
2023-08-09

Évek óta késik a taipei 412-esek felújítása

Kategóriák
  • Ázsia
Címkék
  • Ikarus 412
  • Taivan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Taipei Északi Buszvállalat 2001-ben vásárolt egy tételt alacsonypadlós buszokból,. A magyar autóbuszmárka igazából nem volt ismeretlen Tajvanon, mert már 1992-ben vettek 560 darab Ikarus 260-ast. A helyiek elnevezése szerint a „magyar busz” a körülötte kipattant környezetvédelmi balhé miatt is ismerős volt. Ezek a frissen vásárolt 412.05-ösök modern motorral, korszerű utastérrel, rögtön elnyerték a tajpei utasok tetszését, különösen azért, mert ez volt az első alacsonypadlós busz a városban, amit az idősebb helyiek különösen díjaztak. Meg kell jegyezni, hogy sajnos a buszok típusjelzés nélkül közlekedtek, csak a buszkedvelők tudták, hogy az egy IKARUS 412.05-ös. A sikeres buszokat volt, aki kritizálta, a gyenge teljesítményű klímaberendezés, a tetőn lévő kipufogócső, a motor zúgó hangja, az ülések alacsony háttámlája miatt.

A 30 darab buszt 2013-ban kezdték leselejtezni. Nagy részük a szabadban, roncstelepen állt, illetve művészi hajlamú fiatalok átépítettek, összefestettek néhányat.

2015-ben a Taiwan Bus Culture Association, a Tajvani Busz Kultúra Egyesület tagjai három buszt megvásároltak, (AH810, AH819, AH837) azzal a szándékkal, hogy legalább kettőt felújítanak. Erről a hazai sajtó is írt, azonban ellentétben a magyar sajtóban megjelentekkel, nem az egyesület, hanem magánszemélyek vették meg a buszokat, ezért nem volt pénz a felújításra. Gyűjtésből akarják megoldani a felújítást, ami igen nehezen megy. 2021-ben az egyik buszt beindították és egy garázsba vontatták, de még azóta (2023 augusztusa) sincs elég pénz a munkák megkezdéséhez.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-01-16

Az Ikarus csuklós Bangkokban is szép emlék


Olvass tovább
2024-12-30

Ganz-Ikarus railbus Malajziának


Olvass tovább
2024-03-19

Miért nem váltak be az ADA buszok


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.