Kalasnyikov az Ikarus fedélzetén
2023-08-01A rugalmasság, a minőségi munka hozta a dollárt
2023-08-03Olaszországban egykor a Lancia, később a FIAT, az IVECO, az Alfa Romeo, a De Simon – hogy csak a „nagyokat említsük” – gyártott buszokat. Az Ikarus buszok legfeljebb IBUSZ járatként fordultak elő Itália útjain egészen 1996-98-ig. A sort az E95 nyitotta, majd néhány 396-os turistabusz került Olaszországba.
A Transporti Regione Lombardia tömegközlekedési vállalat pedig arra vállalkozott, hogy elővárosi utasforgalomba állít 22 darab Ikarus 415.15D-t. Bár elsősorban városi közlekedést bonyolító típusnak szánták az Ikarus 415-öst, de Olaszországban mégis kizárólag elővárosi utasforgalomban üzemeltek, sikerrel. A jellegzetes festésű buszok olyan régiókban szolgáltak, ahol nem voltak kisebb busztársaságok. Ezért elővárosi funkcióban közlekedtek, például Bergamo vonzáskörzetében. De találkozni lehetett velük a Milánó környéki településeken is. Hozzá kell tenni, hogy a 400-as sorozatból vettek egy DAF RS200M motoros 412.09-est, amely Milánó elővárosaiban közlekedett 2016-ig, majd átfestve iskolabusz lett belőle. (Később visszakerült Magyarországra). További ugyancsak Lombardia útjain járt egy 417-es és egy 435-ös csuklós busz is.