Egyetlen SVARZ-Ikarus troli maradt
2024-03-10A túlzott szabványosítás miatt nem lett Ikarus export Mexikóvárosba.
2024-03-111957-ben készült egyetlen példányban egy Ikarus 555-ös prototípus, távolsági célra, de a számozás nem tévesztendő össze a 19 évvel későbbi 555-össel. Ez a sorozat ama bizonyos élhajlított busztípus, amelynek a szerelését, javítását könnyítette meg a doboz forma. Az 500-as típuscsalád nagyobb változata volt az Ikarus 555-ös, amelyet 1976 és ’82 között gyártott az Ikarus KD formában. A végszerelés Irakban, Babilon járásban, az alexandriai General Automotive Industry Company gyárában volt.
Irakban az 555.00 Scania BF 11-54-es alvázra épült, jellemzően az első tengely elé került az egyetlen ajtó. Ez a busztípus is folytatása volt a két évtizede kezdődött folyamatos kooperációnak. (Tegyük hozzá, a szintén Irakban gyártott Ikarus 577-es mellett az iraki busztulajdonosok nagy kedvence volt) 1978-ra pedig a Bagdadi Nemzetközi Vásáron már nagy ünnepség keretében adták át az Irakban összeszerelt ezredik Ikarus autóbuszt.
Irakban néhány évvel korábban már készült KD formában busz.
Az Ikarus 551 és 552. Irakban az 553-as midibuszok után igény volt elővárosi, városi buszokra is. Ekkor tervezték meg az Ikarus-Scania 551 -et és 552-öt. Ezzel egyidőben – 1973-ban – Irakban sikerült egy összeszerelő üzem tenderét megnyerni, és a Magyarországról, 1976-ig érkezett alkatrészekből készültek a buszok, összesen 297 darab. Később viszont már helyben is gyártották a buszok alkatrészeit. Egyébként a megmaradt régi 551-eseket, 552-eseket nagy becsben tartották, csinosítgatták az iraki busztulajdonosok.