logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Madagaszkár Ikarus buszai
2024-01-07
Eltűnt buszok nyomában V.
2024-02-01

A „tevék” nyomokban Ikarust is tartalmaztak.

Kategóriák
  • Észak és Dél Amerika, Kanada
  • Minden más
Címkék
  • Kuba
  • Teve

A kubai Camelo „Teve” szinte jellegzetessége volt a szigetországnak. A Guanabo Industrial Company kezdte gyártani az egyedi formájú járműveket.

Évtizedek óta érezhető volt, hogy a kétmilliós főváros és az agglomeráció lakosainak szükségük van nagykapacitású tömegközlekedési eszközökre. Hiszen köztudott, hogy mindig is igen kevés személyautó volt/van Kubában.

A metró építésének anyagi ellehetetlenülése miatt még inkább sürgőssé vált a 100-150 utas befogadására alkalmas buszok igénye. A Giron-Ikarus buszok évtizedek óta szolgáltak, de 1990-ben az alkatrészellátás megszűnése miatt új helyzet állt elő. 1986-tól a csuklós Girón XVI, vagyis az Ikarus 280 pontos másának gyártása is csak részben enyhítette a helyzetet, és a zsúfolt buszok, a lógó utasok továbbra is a havannai utcakép része volt.

Idővel hét útvonalon jártak: az M1-től az M7-esig, az akkori legfontosabb közlekedési útvonalakon. Kezdetben 182 teve járta az útvonalakat, de ez az idő múlásával erősen amortizálódtak az intenzív igénybevétel miatt.


Az utánfutó opció jelentett megoldást Havanna szállítási igényeinek enyhítésére a következő években. 1994 novemberére megjelentek a járművek, amelyeket a kubaiak – a legnehezebb időszakban is fantáziadúsan – azonnal „tevéknek” kezdték nevezni a tető két magasítása miatt, amelyek hasonlítanak a sivatagi állat púpjaihoz.

A „tevéknek” 2008-tól át kellett adniuk helyet az új csuklós (kínai gyártású Yutong) buszoknak, amelyek ma már egy szélesebb rendszer részét képezik.

A tevék emléke azonban megmaradt, egyúttal az Ikarus emléke is bennük élt, hiszen nem lehet, nem észre venni, hogy némelyik építéséhez Ikarus alkatrészeket használtak.

„Camelo”-k Oroszországban – de csak mutatóba készültek.
Share
1

Olvassa el ezt is

2025-03-02

Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata


Olvass tovább
2025-01-31

Világra szóló Ikarus siker lett volna…


Olvass tovább
2025-01-16

Portugál Ikarus busz, ami Ikarus is meg nem is


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.