Nagy összefogása kellett a határidő betartásához
2023-11-08Egykor Peking útjainak csendjét csak a buszok motorja törte meg
2023-11-17Egy kis túlzással az Ikarus jármű múzeuma lehetne Phenjan. Természetesen modern buszok, trolik is vannak Észak-Korea fővárosában, de nemrég még jártak trolibusszá alakított Ikarus 260-asok és 280-asok. Szintén ilyen trolik jártak több nagyvárosban is: Hamhungban, Chongjinben, Wonsanban, Sariwonban.
Az 1997 és 2020 közötti phenjani képeken nem eredeti trolik, hanem átalakított 260-asok és 280-asok vannak,sőt 255-ösök is. Az Észak-Koreában már sok évtizede tartó gazdasági bajok, nemcsak az élelmiszerellátást érintik, hanem az üzemanyag hiánya is mindennapos. Vagyis az 1977-ben vásárolt 150 darab, után az 1984-ben vett 30 és a ’86-ban vett 11 darab buszból idővel kivették a diesel-motorokat és trolivá alakították át őket. Ezek az átalakítások is abban a buszgyárban történtek, amely gyárt buszokat is, de az 1960-as évekhez hasonlóan ma is manuálisan készülnek a karosszériák. Ezek a járművek a Chollima nevet viselik. Itt elég bátran variálják, alakítgatják a régi Skoda és Ikarus buszokat.