![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/10/kaq2-150x150.jpg)
15 év börtön az Ikarus-Orion buszokért cserébe
2023-10-17![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/10/eq6-150x150.jpg)
Az újságban Maradonával egy oldalon az Ikarus
2023-10-25A buszgyártásról 1999 júliusában az Ikarus Rt. stratégiai szerződést írt alá az IRISBUS-szal, amely az olasz Iveco és a francia Renault közös buszgyártó vállalata volt. Időközben a fele-fele tulajdonosi arány megváltozott, és az IRISBUS-ban az Iveco lett a többségi tulajdonos. Az 1999-es szerződéssel létrejött az IkarusBus Rt., amelyben továbbra is 75 százalékos tulajdonos az IRISBUS, 25 százalék pedig az Ikarus Rt. tulajdonában volt. Megmaradt az Ikarus márkanév is.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/10/tajq5.jpg)
2000 után Székesfehérváron továbbra is készültek az Ikarus buszok, igaz a napi 30-32 helyett, csak napi 4 darab. A 10 millió jüanos, 30 darabos tajpeji megrendelés 2001-ben jött és az év végére meg is érkeztek a szigetországba.
A bevezetésekor még a tajpeji városi buszvállat veszteséges volt. A kilencvenes évek végétől elindult a privatizáció, sorra kerültek a buszpályaudvarok és végül a tajpei közlekedési vállalat is. 2004-ben Fővárosi Személyszállítási Zrt. néven céget hozták létre, így ez a 30 Ikarus is részese lett a Taipei City Bus privatizációjának.
A 30 darab 412.05-ösöket 12 év szolgálat után 2013-tól selejtezték.
Kapcsolódó cikkeink: