Kubai pillanatképek a 80-as évekből
2023-10-10„… Elpusztíthatatlanok, akár a tankok”.
2023-10-101998. szeptemberében megjelent az Ikarus első Solo 411T-típusú járműve, amelyet a gyár néhány hónapos próbaüzemre ingyen bocsátott a bukaresti közlekedési vállalat rendelkezésére. A román főváros tömegközlekedésében ez volt az első olyan jármű, amelyet kényelmesen és ingyenesen vehettek igénybe a mozgássérültek is. Mindennap más vonalon járt és a sajtóbeszámolók szerint az Ikarus trolibusz mindjárt nagyon népszerű lett. A bukaresti főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy a fővárosi tanács a privatizációs bevételeiből száz 411T-típusú Ikarust vesznek. Aztán kissé másképpen alakultak a dolgok. A rossz állapotú utak erősen leamortizálták a jármű hajtott tengelyét. Sok volt az elektronikai probléma. A troli aztán Szegedre került.
Az üzlet végül nem 100, hanem 200 trolibusz lett, mégpedig Ikarus 415T típusból, amelyeket Bukarest 1997 és 2002 között szerzett be az Ikarustól, ám ezek végösszeszerelése Aradon zajlott, az Astra gyárában.
Meg kell jegyezni, hogy 2023-ban az Európai Unióban Bukarestben közlekedik a legtöbb Ikarus trolibusz, de ezeket a 20 évesnél idősebb járműveket, a román sajtó szerint 2024-ig nyugdíjazzák.