logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Ma már csak emlék az Ikarus Bus Café
2023-09-06
Ezt az Ikarus buszt mindig sokan várják
2023-09-10

Formatervezési Nívódíjas volt az E13-as

Kategóriák
  • Minden más
Címkék
  • E13

Gondos dizájn-tervezés eredménye volt az E13-as. Külső látványában is sokat számított a buszok színe, mintázata.

1998 januártól kezdték el gyártani Rába alvázra a Formatervezési Nívódíjas E13-ast. 2007. december 11-én készültek el az utolsó E13 és E91 az Ikarus Egyedi Autóbuszgyárban (EAG).

Az E13-nak és az E91-nek az volt műszaki újdonsága, hogy két különböző funkciójú, városi és távolsági forgalomra alkalmas autóbusz közös alvázra épült (a személygépkocsi-gyártásban ismert elv az autóbusziparban ez idáig nem volt jellemző). A többfunkciós autóbusz-pár kifejlesztésénél a tervezők figyelembe vették a korábban kifejlesztett „E” autóbuszcsaládnál alkalmazott új tervezési és technológiai elveket, melyek a formai arculatot is meghatározzák, a vázra ragasztott teherviselő sávüvegezést, a ragasztott, modul- rendszerű burkolóelemek alkalmazását. A Rába-alvázas autóbusz hajtásáról Euro 4-es, 177 lóerős dízelmotor gondoskodott.

Az E13-as külső képe új, a karosszéria tagolása, a homlokfal változtatása, az első ajtó teljesen új formája a járművet megkülönbözteti a család többi tagjától. A belső teret a tiszta, világos, könnyen áttekinthető, vizuálisan egyértelmű megoldások jellemzik. Ezt a célt szolgálja a világos mennyezet, az intenzív utastérvilágítás, a szép mintázatú üléskárpitok. Az E13-hoz új formatervezésű, ergonómikus műszerfal készült, melynek ívelt kialakítása esztétikus, s az áttekintést megkönnyítette. Exportálták Oroszországba, Litvániába, Lettországba, Norvégiába és Csehországba.

Share
2

Olvassa el ezt is

2025-06-03

„Úgy mentek mint a golyó”


Olvass tovább
2025-03-02

Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata


Olvass tovább
2025-01-16

Portugál Ikarus busz, ami Ikarus is meg nem is


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (21)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (22)
  • Európa (77)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Ikarus buszok az ENSZ szolgálatában
  • Elvtársias Ikarus üdvözlet
  • Líbia, két évtizedes Ikarus sikertörténet
  • Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok
  • „Úgy mentek mint a golyó”

Címkék

Ausztrália Bulgária Csehszlovákia Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Görögország Ikarus 30 Ikarus 66 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA VIT
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.