A mexikói tömegközlekedés reformjába csöppent két Ikarus busz
2023-09-23A sehová nem vezető úton a Ikarus 259-es
2023-09-25Évtizedeken át a Budapesti Nemzetközi Vásárok az Ikarus számára nemcsak az újdonságok bemutatásának a helyszíne volt, hanem a jó években az „erős kasszacsörgéstől is hangos” volt.
Például 1983-ban a szocialista országok közül Bulgária ismét szerződést kötött, (a már 1974 óta folyamatosan leszállított kb. 1500 busz után) újabb százhúsz 280-as csuklóst kértek 4 millió rubel értékben.
2014-ben, 28 év hűséges szolgálat után vonták ki a 280-asokat a forgalomból Bulgáriában. Azt is tudjuk, hogy 2012-ben, 150 még forgalomban volt, az is igaz, hogy azok mindegyike 1986-os gyártású volt. Összesen a kétezerháromszázat is meghaladta a bulgáriai utasokat szállító 280-as.
Kevésbé ismert adalék a bulgáriai 280-asokról, hogy az első tételek motorja RABA D2156 HM6U, Euro-1-ről (10,35 l, 195 LE) volt, de ezt követően a Környezetvédelmi Minisztérium egy programja keretében 187 darab 280-as típusú busz motorját D10-es motorokra (RABA D10 UTS-155) cserélték, amelyek turbófeltöltősek voltak.
A bulgáriai sofőrök visszaemlékezés szerint Ikarus 280-asokat 5- vagy 6-fokozatú ZF manuális váltóval szállította a gyár, és a napi munka nagyon megterhelő volt a vezetők számára. Azt is hozzátették, hogy azért volt két fontos előnyük: az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és nehezen hibásodtak meg. A későbbi bulgáriai szériákba Praga váltók kerültek, azoknak meg a karbantartása és javítása nagyon bonyolultnak bizonyult.