logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Kuwait – Az Ikarus gyár történetének egyik fényes fejezete
2023-07-24
Ikarus buszok nemcsak a tunéziai utakon, hanem meg is rendelhetők.
2023-07-26

Szép busz – csúnyán elbukott üzlet

Kategóriák
  • Európa
Címkék
  • Görögország
  • Ikarus 417
  • NDK

Miután az NDK-ban szinte minden tömegközlekedési vállalat az Ikarus buszokra épült, a politikai-gazdasági fordulópont (1989) után Németország elsősorban Nyugat-Európából vásárolt buszokat. Különösen a német Mercedes Benz, MAN, Neoplan és Setra gyártók vetették meg gyorsan a lábukat Kelet-Németországban. Az „Ikarus” szó kapcsán általában az NDK-s időkből származó magyar „maradványoknak” a közelgő leszerelésére asszociáltak.

Eközben az Ikarus már a 400-as sorozattal is kijött, sőt az Ikarus-417-es a világ első csuklós alacsonypadlós busza lett. A konfigurációtól függően CUMMINS C8.3-290 293 LE-ös, vagy MERCEDES OM 447 hLA 300 LE-ös motorral szerelték. Az Ikarus-417.14 későbbi változata 310 LE teljesítményű MAN D2866 LUH 20 motorral készült.

1995-ben egy nyugatnémet város, Wuppertal észrevette, hogy sok minden történt az Ikarus gyárral. 17 alacsonypadlós 417-est rendelt a város, valamint 1 buszt Potsdam. A megrendelés fontos feltétele az volt, hogy az autóbuszban az ülések számát növelni kell négy ajtó helyett három ajtót szereljenek be. A buszokat rendben le is szállították. 1998 nyarán Drezda városa is rendelt 7 buszt. A DVB AG a MAN-tól és a Mercedes Benz-től is rendelt ugyanennyit, amelyek meg is érkeztek időben. A harmadik beszállítóról, az Ikarusról 1999 októberéig nem hallottak semmit. Az első Ikarus 417-es ezután 1999 október közepén érkezett meg. Néhány próbaút után a buszt nem vették át, mert meghibásodások voltak (valószínűleg az üzemanyagcsövek miatt és a hátsó ablak nem volt alkalmas vészkijáratnak, vagyis az Ikarus 417-es nem felel meg a német regisztrációs követelményeknek. Mivel a hibákat 6 hónapon belül nem javították ki, a megrendelést törölték.

(Képgalériánkban a németországi 417-esek és az egyetlen csehországi busz:)

A már megépült Ikarus 417-esek az Ikarus nyakán maradtak, és végül nehézségek árán belföldön értékesítették őket. A wuppertáli buszok 2005-ig közlekedtek, majd 7 busz Szegedre, 9 pedig Szolnokra, Dunaújvárosba, Győrbe, egy pedig Görögországba került. A képen ez látható:

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább
2025-01-17

Lengyelország egyik legrégebbi Ikarus busza ismét régi fényében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.