![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/07/317517866_1879195292458438_1428964274668016_n-150x150.jpg)
Jöttek a 247-esek – Indonéziai kalandok II:
2023-07-27![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/07/347429467_2014499152261384_1001342205572213468_n-150x150.jpg)
Az első és utolsó jobbkormányos 258-as.
2023-07-29Az 1978-tól Mozambikban a nagykapacitású csuklós 281-esek Maputó, Beira és Matola tömegközlekedését szinte megreformálták.
Ez a siker is hozzájárult ahhoz, hogy amikor 1980 áprilisában egy mozambiki küldöttség járt a mátyásföldi gyárban, egy összeszerelő üzem létesítéséről állapodtak meg.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/07/347559867_2034842873560345_5967723704864083179_n-2.jpg)
2 évvel később (1982 januárjában) Beira városában a fővállalkozási iroda közreműködésével létesült az összeszerelő üzem. Miután a mozambiki partner megnyitotta a hitellevelet, az Ikarus készen állt az 50 darab 261-es jobbkormányos típus KD formában történő szállítására.
Az új üzem — az indulás évében — ötven darab, a későbbiekben pedig már 250 autóbusz összeszerelésére (lett volna) képes. Azonban a gazdasági élet közbeszólt.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/07/347591712_2034842736893692_7502095529241226811_n-3.jpg)
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/07/349554253_2034842760227023_8602117045795179372_n-3.jpg)