A két darab Ikarus 411-es volt Varsó első alacsonypadlós busza.
2023-07-18Az egyetlen kétajtós 180-as újra a régi fényében
2023-07-23Tény, hogy Budapest kivételével, vidékre kevés Ikarus 180-as került. Volt azonban egy 50 darabos kontingens, amely egy perui üzlet meghiúsulása miatt maradt itthon. Ezeknek a buszoknak a nagy részét a Pécsi Közlekedési Vállalat „örökölte”. De például a BORSOD VOLÁN jogelődje a VOLÁN 3. számú vállalat is kapott 10 darabot.
Az 1973-ban megkötött szerződés értelmében a MOGÜRT-nek már októberben hajóra kellett volna tetetni a buszokat, ám az élet közbe szólt. Ugyanis a szerződésben fontos szerepet játszó limai főpolgármester elhalálozott, és így pénzügyi fennakadások miatt a szállítás elhúzódott. A buszokat a 3-as gyáregység udvarán tárolták, állapotuk pedig a tárolás közben romlott. Időközben a perui tárgyalások egyik feladata az volt, hogy a 180- asok helyett korszerűbb, 280- asokat szállíthasson a gyár. Nehézséget jelentett a perui minisztertanács törvényerejű rendelete, mely szerint az országba kész autóbuszt szállítani nem lehet. Korábban, tekintettel a közlekedési gondokra az 50 autóbuszra külön engedélyt adtak, de kifejezetten erre az Ikarus 180-as típusra. Tárgyalások során sikerült elérni az engedély módosítását. Ennek értelmében 1974 áprilistól megkezdték Fiuméban ötven Ikarus 280-as Peruba szállítását.
Erről külön cikkünk itt olvasható: