A nyolcvanas évek első felében 14—16 ország 20—25 városa tervezett a trolibusszal kapcsolatos fejlesztést, például Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Irakban, Jugoszláviában és Kanadában. A meglevő hálózat bővítését […]
A folyamatosan növekvő Moszkva és több nagyváros közlekedési szakemberei rájöttek, hogy nagyobb kapacitású trolibuszokra van szükség, mert a ZiU trolibuszok nem elegendőek. Budapesten már a 70-es […]
Egy kis túlzással az Ikarus jármű múzeuma lehetne Phenjan. Természetesen modern buszok, trolik is vannak Észak-Korea fővárosában, de nemrég még jártak trolibusszá alakított Ikarus 260-asok és […]
1998. szeptemberében megjelent az Ikarus első Solo 411T-típusú járműve, amelyet a gyár néhány hónapos próbaüzemre ingyen bocsátott a bukaresti közlekedési vállalat rendelkezésére. A román főváros tömegközlekedésében […]
A hetvenes évek elején a levegőszennyeződés és a zajártalom csökkentésére irányuló törekvés, valamint az energiahordozók árarányának változása, hazánkban is módosította a trolibuszüzem megszüntetésének koncepcióját. Alapos műszaki-gazdasági […]
Észak-Korea volt 1975-ig az egyetlen szocialista ország, ahol nem közlekedett még Ikarus jármű. Ennek előzménye, hogy 1974 áprilisában egy Ikarus 255-ös autóbuszt vásárolt a Koreai Népi […]
Vagyis előtte még egy! Egy 260-as trolibusz, szovjet motorral, amit 1975. januárjában helyezett üzembe a BKV. (1995-ig volt forgalomban, majd selejtezés után 2008-ban felújították.) 11 évvel […]
Hihetetlen, de tény: János Károly spanyol király miatt kellett az Ikarus trolibuszt óriás teherszállító repülővel Mexikóba vinni. 1978-ban az Ikarus a svájci Brown-Boweri & Cie AG […]