logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem
2025-01-17
Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
2025-02-18

Világra szóló Ikarus siker lett volna…

Kategóriák
  • Észak és Dél Amerika, Kanada
Címkék
  • Bogota
  • Ikarus c83.30
  • Kolumbia
  • TransMilenio

A magyar külkereskedelem már 1991 év végétől lobbizott Kolumbiában az Ikarus érdekében. Az év decemberében, amikor Göncz Árpád köztársasági elnök Bogotába látogatott, külön kiemelte, hogy hazánk szeretne részt vállalni egészségügyi, oktatási, illetve mezőgazdasági rendszerek szállításában, és Ikarus-buszok segíthetnék a kolumbiai közlekedési hálózat fejlesztését. Aztán évekig csend volt, aminek egyik – bár nem kulcsfontosságú – oka az Ikarus gyár körüli változások voltak.

Több évvel később Bogota új polgármestere „hadat üzent” a 66 magáncég közel 15 000 öreg, nagyfogyasztású buszparkja ellen. Egy remek ötlet nyomán (115 kilométeres) saját buszsáv kialakításával kívánták megreformálni a tömegközlekedést. Ez volt a mára referenciának számító TransMilenio hálózat, amely 2000 december 18-án még csak 21 állomással kezdte meg működését.

Erre reagált az Ikarus, egy szép kivitelű, a TransMilenio magasított (baloldali) buszmegállóihoz kialakított C83.30-as (Rába Deltec G10 DE-UTSLL 233 6 hengeres, 10,35 literes, 233 kW-os RÁBA G10-DE UTSLL közvetlen befecskendezésű 6 hengeres turbó gázmotoros) busszal. A motor üzemanyag ellátása a tetőn lévő földgáztartályokból történt.

Ki is küldték tesztelésre a buszt Bogotába. „De, egy fecske nem csinál nyarat, főként, ha héják is keringenek fölötte!” Nevezetesen a Marcopolo, amely a AB Volvo karosszériára Kolumbiában összeszerelt busszal tarolt a tenderen. Ezt követően más alváz- és karosszéria-kombinációk is érkeztek a csuklós járművekhez, mint például a Comil Scania, Busscar, Volvo és persze a Mercedes. Az új buszokra kiírt tenderrel a TransMilenio megközelítőleg 1440 darab, Euro 5 és Euro 6 technológiájú, földgázzal üzemelő autóbuszt rendelt. Ezért aztán az Ikarus nem rúgott labdába.

Share
1

Olvassa el ezt is

2024-04-14

Az Ikarus első „hídfőállása” Dél Amerikában.


Olvass tovább
2024-03-11

A túlzott szabványosítás miatt nem lett Ikarus export Mexikóvárosba.


Olvass tovább
2024-02-13

Costa Rica kéttucatnyi Ikarus 260-asa és egy szomorú sorsú 280-as


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (75)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok
  • „Úgy mentek mint a golyó”
  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.

Címkék

Bulgária Csehszlovákia Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 66 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kanada Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK Olaszország REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Szállítás színes buszok Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.