logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Egy népszerű hastáncosnő párosról nevezték el az Ikarus csuklós buszokat.
2024-02-13
Zarándoklat Ikarus busszal
2024-02-14

Costa Rica kéttucatnyi Ikarus 260-asa és egy szomorú sorsú 280-as

Kategóriák
  • Észak és Dél Amerika, Kanada
Címkék
  • Costa Rica
  • Ikarus 260
  • Ikarus 280

Merész vállalkozás volt 1974-ben az Ikarus üzletkötői részéről, hogy a Panama és Nicaragua közötti kis trópusi országba adjanak el Ikarus buszokat. A KGST országok minden mennyiségű buszt átvettek, de igazából a devizás üzletek kellettek nagyon az országnak. Ezért aztán eljutottak Costa Ricába is 1974 tavaszán. Costa Ricában az autóbuszokat magánszemélyek üzemeltetik. Ezek egyesülésbe tömörülnek, melynek vezetőjével és a tulajdonosok képviselőivel tárgyaltak az ikarusosok.

Latin-Amerikában akkoriban általában olyan versenytársakkal kellett számolni, mint az Egyesült Államok beli – a sárga iskolabuszai által elhíresült – Thomas, a spanyol Pegaso vagy a brazil Mercedes.

A visszaemlékezések szerint azért is volt „kemény dió” Costa Rica, mert nagy volt a földrajzi távolság, kevés volt a műszaki tapasztalat, az üzemeltető maga még nem ismerte az Ikarus buszokat

Ilyen előzmények után, tárgyalások eredményeként Costa Rica tíz mintakocsit rendelt egy-egy 250-est és 255-öst és nyolc 260-ast. Később végül mindössze 25 darab 260-ast vettek. A buszokhoz kialakítottak egy konszignációs raktárt is, ami a szerződés feltétele volt.

1976 április Havannában behajózták azt a 180 személyes csuklós Ikarus autóbuszt, amelynek a kéthónapos sikeres kubai próbaüzemelés utáni állomása Costa Rica volt. Az Ikarus 280-as kint is maradt és a roncstelepen végezte.

El Carmen de Guadalupe-ban egy garázsudvaron készült képek:

Costa Ricában, ahol 25 Ikarus 260-as dolgozott, az utasoknak nagy újdonság volt a „hernyó”. A visszaemlékezések szerint az Ikarus 280-as egy ideig San José és Tibas között ingázott és a gyerekek csak azért ültek fel a buszra, hogy a csuklós részben élvezhessék a kanyarodásokat, a remek rugózását. A buszt egyébként a többi Ikaruszhoz hasonlóan a Transportes Metropolitanos S. A. üzemeltette. A helyi sajtó szerint a különlegességnek számító csuklós, kényelmes, nagyablakos szép buszra évtizedekkel később is nosztalgiával gondoltak a San Joséban élők.

Costa ricai sajtófotók:

Share
1

Olvassa el ezt is

2025-01-31

Világra szóló Ikarus siker lett volna…


Olvass tovább
2024-04-14

Az Ikarus első „hídfőállása” Dél Amerikában.


Olvass tovább
2024-03-11

A túlzott szabványosítás miatt nem lett Ikarus export Mexikóvárosba.


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.