…És akkor Kubában felbukkantak az Ikarus buszok
2023-08-13Utazik az Ikarus busz
2023-08-13Az egyetlen valaha gyártott Ikarus, amelynek szinte teljesen szimmetrikus volt a jobb- és baloldala.
1980-ban a Budapesti Nemzetközi Vásáron kilenc új Ikarus buszt láthatott a közönség. Ezek egyike egy 1977 óta fejlesztett repülőtéri busz volt. Ma már nem lehet tudni, milyen várakozással mutatták be a buszt, de a MALÉV 4 darabos igénye mellett Csehszlovákia és az NDK vett egy-egy darabot. 4 pedig Afrikába került.
A Csepel Autógyárral együttműködésben készült 290 típusú speciális repülőtéri autóbusz érdekessége, hogy jobbkormányos volt, a padlószintje alacsonyabb volt a hagyományos autóbuszénál, mivel a motort a speciális merev alváz mellső részén, fekvő helyzetben építették be. A tizennégy méter hosszú autóbusz száznegyvenöt utast tudott egyszerre szállítani. A gyors utasforgalmat az alacsony padlószinten kívül a mindkét oldalon elhelyezett két-két, nagyméretű, bolygórendszerű, illetve ráncajtó biztosította. Az ajtóelrendezés miatt a 290-es talán az egyetlen Ikarus, aminek szinte teljesen szimmetrikus a jobb- és baloldala. Összesen 10 darab készült belőle. 1982-ben Mozambik, a maputói repülőtér számára vásárolt 4 darabot.