Utazik az Ikarus busz
2023-08-13Az „Orenburgi” Ikarus buszok ellepték Közép Ázsiát
2023-08-22Talán Kijev lehet Európa legnagyobb városa a huszadik század végének modernista építészetében. Az ékes bizonyítékok egyike a szovjet korszak építészetének acél- és betoncsodái közül a város egyik legproblémásabb romjává is vált. Ez pedig a 7-es számú Autóbuszpark – egykor az ukrán közlekedési ágazat büszkesége – amely ma már csaknem ezer leállított több típusú autóbusz „ravatalozójaként” működik.
A 7-es számú Autóbuszparkot 1973-ban építették. A tervezési kihívás egy olyan hatékony garázs létrehozása volt, amely körülbelül 500 autóbusz elhelyezésére és karbantartására alkalmas városi környezetben, ahol az épületek helye korlátozott.
Az ehhez szükséges 4000 négyzetméteres „téglalap” helyett, egy ötletes megoldást javasoltak. Kör alakú csarnok, amelynek tetőzetét egyetlen oszlop tartja középen.
A 7-es Autóbuszpark az egykori Szovjetunió legnagyobb járműgarázsa – és egyes vélemények szerint szerint a világon a legnagyobb volt. Több volt, mint egy garázs. Ez volt a működési bázisa a fővárost kiszolgáló teljes autóbuszflotta számára, beleértve a helyközi, valamint a Németországba, Lengyelországba, Fehéroroszországba és Oroszországba közlekedő nemzetközi járatokat is.
A 2015-ös hivatalos bezárás óta csaknem 1000 buszt tároltak, tárolnak az elhagyott épületben, mert az ukrán eljárásrend értelmében a balesetes roncs, vagy leállított buszok, csak a hivatalos leselejtezés után bonthatók el. A papírmunka pedig évekig is eltarthat.
A hírek szerint közeleg az óriási épület ledózerolásának időpontja.
Képeinken az egykori működő garázs és az elmúlt 7 év állapota.