
Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
2025-02-18
Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
2025-03-02Miközben Svédország már 1966 -’67 körül az Ikarus tartós partnere lett és például az Ikarus Egyedi Gyáregységet éppen emiatt alapították, a szomszédos Finnország útjai évtizedekig nem láttak Ikarus buszokat, kivéve persze, amikor a (svéd) Ikarus 600-as típuscsalád valamelyik busza nem éppen Svédországba vitt utasokat. A 90-es évek elején viszont Finnország lett az Egyedi Kft. legnagyobb megrendelője. 1993 és 2006 között összesen 399 Ikarus EAG buszt rendeltek. A paletta igen színes volt, hiszen E94, E95, és 397 és 398-as többféle változatát rendelték. A sorozat 2006-ban szakadt meg, mert az EAG többségi tulajdonosa megvásárolta az EAG buszok finn forgalmazóját a Mobi Trade Oy-t, és a Karosa buszokat részesítették előnyben.
A finn utazási cégek közül nagyon sok busza volt a 2012-ben becsődölt Westendin Linja cégnek, amely összesen száz buszvezetőt és negyven egyéb dolgozót foglalkoztató magáncég tíz regionális vonalon szolgáltatott, mintegy nyolcvan busszal. A kocsik nagy része Ikarus E94-es volt.