Sikert aratott Egyiptomban a Leyland motoros Ikarus 180-as.
2025-01-16A magyar dizájn-ötletért odavoltak az irakiak
2025-01-16Irak az Ikarus egyik legjobb és legnagyobb partnere lett az 50-es évektől. Folyamatosan vették a gyár új típusait. 1960 márciusában 30 piros-krémszín Ikarus 620-as indult a Ferencvárosi pályaudvarról Irakba. Ez már akkoriban is logisztikai bravúrnak számított, mert a megrendelő város 3100 kilométerre volt Budapesttől, vagyis Jugoszlávia, Bulgária érintésével Törökországon át, a Boszporuszon vasúti szerelvényeket szállító komppal jutott el Irakba. A teljes szerelvény autóbusz Moszulig vonatozott, de mivel Kirkukot elkerüli a vasút, onnan magyar szerelők vezetésével lábon tették meg a 180 kilométeres utat Kirkuk városáig.
Kirkutban az Ikarus garázs körül, a magyar szerelőket és a szervízt gépfegyverekkel rakták körbe.
A város az észak- iraki olajvidék egyik központja volt, 100—120 ezer lakossal. A város az autóbuszokon kívül sok tartalékalkatrészt, valamint egy komplett garázs- és műhelyfelszerelést is vásárolt.
A kiküldött 3 szerelőnek nem volt segítsége, mert egyetlen hozzáértő szerelő sem volt a környéken De a fellángoló helyi háborúskodásban is részük volt. A város kurd és arab terület között fekszik. Lakosai türkmének, kurdok és arabok voltak. A garázs körül géppuskák és gépágyúk voltak felállítva. Nemegyszer lövések dördültek.