logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Logisztikai bravúr volt a 42 darab Ikarus 620-as Irakba juttatása.
2025-01-16
Az Ikarus csuklós Bangkokban is szép emlék
2025-01-16

A magyar dizájn-ötletért odavoltak az irakiak

Kategóriák
  • Közel-kelet
Címkék
  • Ikarus 577
  • Irak
  • REEM

Az Ikarus Buszok a világban csoportban megjelent írásainkból egyértelműen kiderül, hogy sok országban az Ikarus buszok szeretete egyfajta kultusszá nőtte ki magát. Leginkább azokban az országokban, ahol a városi tömegközlekedést biztosító cégek mellett magántársaságok, magánszemélyek üzemeltették, vagy még használják ma is buszaikat. Például Egyiptom, Irak. Ez utóbbi ország 1974-től több Ikarus típust honosított meg. Ezek közül is kiemelkedik az Ikarus 577-es, amelyből Székesfehérváron készült 8 darab kivételével valamennyit KD (Knock Down: dobozba/konténerbe csomagolt és kiküldött alkatrészek) kivitelben, helyi összeszerelésben készült.

1186 buszt készítettek 1983 és 1989 között Iskandariyah-ban, (Alexandriában), a State Enterprise for Automotive Industry REEM autóbuszgyárban. A buszok Scania K112 alvázra épültek. A székesfehérvári Ikarus gyárból évekig több szakember segített a betanulásban, a gyártásban. 1989-ben elérték az 1000. összeszerelt autóbuszt, amely – a visszaemlékezések szerint – az irakiak számára hatalmas sikerélményt jelentett, sajtóvisszhangot kiváltó esemény lett, sőt a buszt kivitték Törökországba, az Ankara Trade Show kiállításra is, az iraki ipar nagyszerű eredményét bizonyítandó.

A buszokat általában egyszínűre festették egy eltérő színű csíkkal. Az ezredik busznál a kint dolgozó Szabó János kitalált egy sokkal látványosabb csíkozást, amit két munkatársával, Baumann Jánossal és Nejpár Jánossal meg is csináltak. A gyár vezetésének is nagyon tetszett. (Jobbra a kép az ankarai indulás előtt készült, a magyar külszolgálatosokkal. )

Ez a fajta csíkozás olyan népszerű lett, hogy ettől kezdve a megrendelők kérésére tucatjával készültek ezzel a festés-mintázattal a REEM-Scania-Ikarus buszok. Összesen még további 186 busz, mert néhány hónappal később „közbeszólt” az Öböl Háború.

A Közel Kelet egyik legsikeresebb típusa volt az Ikarus 577-es.
Share
0

Olvassa el ezt is

2025-01-17

Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem


Olvass tovább
2025-01-16

Logisztikai bravúr volt a 42 darab Ikarus 620-as Irakba juttatása.


Olvass tovább
2025-01-16

Sikert aratott Egyiptomban a Leyland motoros Ikarus 180-as.


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (75)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (61)

Legutóbbi cikkeink

  • Nélkülözhetetlenek voltak a hajógyári Ikarus buszok
  • „Úgy mentek mint a golyó”
  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.

Címkék

Bulgária Csehszlovákia Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 66 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kanada Kuba Kuwait Kína Lengyelország Lettország Mexikó Mozambik NDK Olaszország REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Szállítás színes buszok Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.