logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
„Gáz lett” az iráni gázos busz ügyből
2024-03-11
Miért nem váltak be az ADA buszok
2024-03-19

Bulgária vette a legtöbb Ikarus 280T trolibuszt

Kategóriák
  • Európa
Címkék
  • Bulgária
  • Ikarus 280T
  • trolibusz

A nyolcvanas évek első felében 14—16 ország 20—25 városa tervezett a trolibusszal kapcsolatos fejlesztést, például Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Irakban, Jugoszláviában és Kanadában. A meglevő hálózat bővítését Brazília, Csehszlovákia, Magyarország, Mexikó, Norvégia, Portugália, Svájc, a Szovjetunió és Új-Zéland tervezte, míg az üzemelő járművek várható típusváltása az USA-ban volt jelentős.

A hazai és a nemzetközi érdeklődés alapján az Ikarusban is erősen kezdtek foglalkozni a csuklós trolibuszgyártás megszervezésével. A tervezés alapelve az volt, hogy energiatakarékos, kevés karbantartást igénylő, a vezető munkáját egyszerűsítő járművet hozzanak létre. A tirisztoros vezérlésű kocsi egyenletesen gyorsul, és elmarad az indításkor szokásos rángatás. A magyar trolibusz prototípusokat néhány felsorolt országba kivitték bemutató körútra.

Az 1980-as évek elején több villamos partnerrel készített az Ikarus prototípus trolibuszt. Sorozatgyártásra — részben műszaki, részben gazdaságossági okokból — egyedül a Ganz—Ikarus trolibusz bizonyult alkalmasnak. 1986-ban Bulgáriába 35 db, az NDK-ba 20 db Ikarus 280 T típusú Ganz—Ikarus csuklós trolibuszt szállított a két gyár. 1987-ben Bulgáriába újabb 75 darab, majd ’91-ig még 55 darab trolibuszt szállított a Ganz Villamossági Művek és az Ikarus. Szófiában, Plovdivban jártak.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább
2025-01-17

Lengyelország egyik legrégebbi Ikarus busza ismét régi fényében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.