logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Az iraki busztulajdonosok egyik kedvenc típusa volt
2024-03-10
„Gáz lett” az iráni gázos busz ügyből
2024-03-11

A túlzott szabványosítás miatt nem lett Ikarus export Mexikóvárosba.

Kategóriák
  • Észak és Dél Amerika, Kanada
Címkék
  • Mexikó

A túlzott szabványosításra való törekvés is az oka volt, hogy Mexikó nem vett Ikarus buszt. Pedig 1984 novemberében a Mexikóvárosban tartott „KGST 7 országa Expon” még úgy volt, hogy a tárgyalások végső szakaszában vannak, hogy az Ikarus is részt vesz a mexikóvárosi járműprogramban, a RUTA100-ban.1983 februártól mindössze két Ikarus futott tesztjáratban, de menetrendszerűen Mexikóvárosban, a főváros legforgalmasabb útvonalán. Egy 260-as és egy 280-as.

A mexikói tömegközlekedés reformjába csöppent két Ikarus busz

Összeszerelő üzem lett volna, és csak a karosszériát vásárolták volna, tehát az autóbusznak mindössze tíz százalékát. Minden egyebet maguk gyártottak volna, beleértve a motort és a sebességváltóházat is. De nemcsak ez volt a probléma. Egy mexikói szakmai összefoglaló szerint, ’83-nyarától folyamatosan korrigálták a 9 milliós város közlekedési reformját. Ebből a célból meghatározásra került a modulok kül- és beltéri gazdasági számainak mérete, színe és elhelyezési helye, a kiindulási-cél útvonal táblák, a fényvisszaverő R-100 logós matricák és az óvintézkedésre utaló feliratok, mind a felhasználó, mind az üzemeltető számára. Tanulmányok készültek az autóbusz mérnöki tervezésének mechanikai és műszaki újításaira és módosításaira vonatkozó javaslatokról, azzal a céllal, hogy szabványosítsák azokat az egységeket, amelyek lehetővé teszik az üzemeltetést és karbantartást, valamint a költségek minimalizálását ezeken a vonalakon. Mondhatni olyan felesleges apróságokat is meghatároztak, mint hűtőrendszer sapka, az üzemanyagrendszer sapka egységes mérete, és még sorolhatnánk. Sem a Volvo, sem a Mercedes, sem pedig az Ikarus nem volt nyerő, mert végül a saját gyártású MASA SOMEX típusú buszok vitték végig Mexikóváros tömegközlekedési reformját.

Ikarus busszal Mexikóba
Share
3

Olvassa el ezt is

2025-01-31

Világra szóló Ikarus siker lett volna…


Olvass tovább
2024-04-14

Az Ikarus első „hídfőállása” Dél Amerikában.


Olvass tovább
2024-02-13

Costa Rica kéttucatnyi Ikarus 260-asa és egy szomorú sorsú 280-as


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.