![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/10/eq6-150x150.jpg)
Az újságban Maradonával egy oldalon az Ikarus
2023-10-25![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2024/03/309196366_1825329321178369_3241067250813296367_n-150x150.jpg)
Eltűnt buszok nyomában II.
2023-11-02Az Ikarus gyárban már 1980 elején az új típusú hat és fél méter hosszú 543-as autóbusz nullszériájának első példánya a szerelősorra került, ami csehszlovák partnerrel, az AVIA gyárral együttműködve készült. A következő években a többféle variációban belföldön és részben sikerrel, részben kisebb eredménnyel exportált modellekkel együtt 2175 darab készült.
![](https://ikarusvilag.hu/wp-content/uploads/2023/10/autowp_102995008.jpg)
Készült belőle például 8.2 méter hosszú, luxus jellegű, légkondicionálóval felszerelt, sötétített üveges változat is. Ez volt az Ikarus 543-91 E típusú kisbusz, amelyet egy 543.30-assal a nagy üzlet reményében 1984 májusában elküldtek Svédországba bemutatózni. A közel egyhónapos úton a Volkswagen alvázra épült Ajakki 2000-es, Man-VW 9.136-os, Auwarter Man-VW turbófeltöltős buszokat a svéd városokban közlekedési vállalatok képviselői, utazási irodák, magánutaztatók tekintették meg. Ám hiába futottak a Volkswagen égisze alatt, mindössze 4 kisbuszt vettek az egyébként a valóban igen tetszetős kisbuszból.