logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Pedig már a teherhajót is megrendelték
2023-10-10
Olyan, mint egy latin-amerikai szappanopera
2023-10-10

Nem lett sikertörténet

Kategóriák
  • Európa
  • Minden más
Címkék
  • Hitachi
  • trolibusz

A hetvenes évek elején a levegőszennyeződés és a zajártalom csökkentésére irányuló törekvés, valamint az energiahordozók árarányának változása, hazánkban is módosította a trolibuszüzem megszüntetésének koncepcióját. Alapos műszaki-gazdasági vizsgálat után 1976 elején a trolibuszüzem fejlesztéséről határoztak. A szovjet ZiU után a Brown-Boweri & Cie AG motorral is készült trolibusz. Nagy reményekkel külföldi „turnéra” indult, még Mexikóban és az USA több városában is járt.

A magyar trolibusz felkeltette az érdeklődését a japán Hitachi cégnek. A laikusok számára a szórakoztató elektronikai készülékek egyik nagy márkájaként ismert Hitachi cég szakemberei megállapodtak a MOGÜRT és IKARUS vállalatokkal csuklós trolibuszok kooperációs gyártásáról. A Hitachi „chopper” vezérlésű villamos berendezéseit épített be a csuklósba.

Ik.280.T7 típusjelű trolival Budapesten végeztek kísérleteket, és egy Volkswagen motor beépítésével önjáró üzemre is képes volt. A MOGÜRT-ben kijelentették, addig nem tudnak exportálni, amíg itthon nem fut belőle jónéhány darab. A műszakilag korszerűnek mondható – a Brown Boveri, a Hitachi és a Kiepe-Obus által kifejlesztett – trolibuszok magas tőkés importszükséglete miatt azonban a tömegtermelés elmaradt.

A HITACHI troli végül Szegedre került és ott selejtezték le 1999-ben.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-03-02

Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata


Olvass tovább
2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.