15 év börtön az Ikarus-Orion buszokért cserébe
2023-10-17Az újságban Maradonával egy oldalon az Ikarus
2023-10-25A buszgyártásról 1999 júliusában az Ikarus Rt. stratégiai szerződést írt alá az IRISBUS-szal, amely az olasz Iveco és a francia Renault közös buszgyártó vállalata volt. Időközben a fele-fele tulajdonosi arány megváltozott, és az IRISBUS-ban az Iveco lett a többségi tulajdonos. Az 1999-es szerződéssel létrejött az IkarusBus Rt., amelyben továbbra is 75 százalékos tulajdonos az IRISBUS, 25 százalék pedig az Ikarus Rt. tulajdonában volt. Megmaradt az Ikarus márkanév is.
2000 után Székesfehérváron továbbra is készültek az Ikarus buszok, igaz a napi 30-32 helyett, csak napi 4 darab. A 10 millió jüanos, 30 darabos tajpeji megrendelés 2001-ben jött és az év végére meg is érkeztek a szigetországba.
A bevezetésekor még a tajpeji városi buszvállat veszteséges volt. A kilencvenes évek végétől elindult a privatizáció, sorra kerültek a buszpályaudvarok és végül a tajpei közlekedési vállalat is. 2004-ben Fővárosi Személyszállítási Zrt. néven céget hozták létre, így ez a 30 Ikarus is részese lett a Taipei City Bus privatizációjának.
A 30 darab 412.05-ösöket 12 év szolgálat után 2013-tól selejtezték.
Kapcsolódó cikkeink: