logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
15 év börtön az Ikarus-Orion buszokért cserébe
2023-10-17
Az újságban Maradonával egy oldalon az Ikarus
2023-10-25

Irány Tajvan!

Kategóriák
  • Ázsia
Címkék
  • Ikarus 412
  • Taipei
  • Tajvan

A buszgyártásról 1999 júliusában az Ikarus Rt. stratégiai szerződést írt alá az IRISBUS-szal, amely az olasz Iveco és a francia Renault közös buszgyártó vállalata volt. Időközben a fele-fele tulajdonosi arány megváltozott, és az IRISBUS-ban az Iveco lett a többségi tulajdonos. Az 1999-es szerződéssel létrejött az IkarusBus Rt., amelyben továbbra is 75 százalékos tulajdonos az IRISBUS, 25 százalék pedig az Ikarus Rt. tulajdonában volt. Megmaradt az Ikarus márkanév is.

2000 után Székesfehérváron továbbra is készültek az Ikarus buszok, igaz a napi 30-32 helyett, csak napi 4 darab. A 10 millió jüanos, 30 darabos tajpeji megrendelés 2001-ben jött és az év végére meg is érkeztek a szigetországba.

A bevezetésekor még a tajpeji városi buszvállat veszteséges volt. A kilencvenes évek végétől elindult a privatizáció, sorra kerültek a buszpályaudvarok és végül a tajpei közlekedési vállalat is. 2004-ben Fővárosi Személyszállítási Zrt. néven céget hozták létre, így ez a 30 Ikarus is részese lett a Taipei City Bus privatizációjának.

A 30 darab 412.05-ösöket 12 év szolgálat után 2013-tól selejtezték.

Kapcsolódó cikkeink:

Nehezen halad a gyűjtés, évek óta késik a taipei 412-esek felújítása
Büntetőügy lett az Ikarus buszok vásárlásából
Share
0

Olvassa el ezt is

2025-01-16

Az Ikarus csuklós Bangkokban is szép emlék


Olvass tovább
2024-12-30

Ganz-Ikarus railbus Malajziának


Olvass tovább
2024-03-19

Miért nem váltak be az ADA buszok


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.