A rejtélyes Ikarus 150-es
2023-09-20Hol volt, hol nem volt… volt egyszer egy szépséges trolibusz
2023-09-221999 márciusában az Ikarus a 6 darab 415-ös megrendelés után újabb 50 darab buszt készített Finnország részére. Az olasz 30 darabos megrendelés után akkor még optimistán látták a gyár helyzetét. Azonban 2003 szeptember elején egy újságcikkben arról írtak, hogy az utolsó Finnországba készülő buszok után végleg bezár a székesfehérvári gyár. (2004-ben aztán egy tunéziai megrendelés miatt visszahívták régi szakembereik egy részét.)
2004 szeptemberében a Scania AB svéd buszgyártó vállalat finn leányvállalata, a Scan-Auto részben Ikarus-karosszériával új finnországi megrendelést adott az Ikarus gyárnak.
A Scania 47 városi buszra kapott megrendelést a Connex cégtől, amely a finn fővárosban üzemeltetett buszt. A leszállított buszok karosszériáját részben a finn Lahti, részben az Ikarus gyártotta. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár bonyolította, amely a régi Ikarus mátyásföldi telepén működött és már korábban is szállított rendszeresen autóbuszokat Finnországba.
A finn sajtó az E94-est, néhány, a buszok utasterével kapcsolatos kritika ellenére egy meglehetősen hétköznapi és észszerűen kényelmes busznak tartotta. Jól beváltak Helsinkiben és Finnország útjain.