logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Angolában csak kooperációval jött össze az üzlet
2023-09-16
Kuwaiti Ikarus buszok – Öbölháború előtt
2023-09-18

Az egykori szovjet csuklósok második élete

Kategóriák
  • Európa
Címkék
  • műhelykocsi
  • Szovjetunió
  • technikai segítség

Gyakori volt, hogy az Ikarus csuklósok „második életet éltek”, amikor műhelykocsiként, speciális műszaki segítségnyújtóként szolgálták a tömegközlekedést. Több országban  nagyvárosaiban működtek ezek a kissé „gnómkinézetű” buszok. A volt Szovjetunióban is ezek mindegyike egykor Ikarus 280.33-as volt, és a középső tengely elé szerelt motorral való elrendezés lehetővé tette a csukló utáni rész leválasztását.

Az is közrejátszott, hogy a régi csuklós egységeik javítása sokszor nem volt praktikus. Ugyanakkor az ilyen járműveket ritka megbízhatóság jellemezte, és magabiztosan működtek vontatóként.


A Szovjetunióban a műszaki segítségnyújtó buszokat főszabály szerint az azokat üzemeltető autóbusz-flották újították fel. A hátsó falat, vagy a donorból a hátsó túlnyúlást ráhegesztették a buszra.

Érdemes megjegyezni, hogy a 90-es évek elején számos rövidített Ikarus-280 is használtak Szentpéterváron. Ez a gyakorlat nem tartott sokáig, és a „csonkokat” hirtelen kivonták a forgalomból.

A busz belseje két részre osztották: az elülső felében több ülőhely található a személyzet számára, valamint fekvőhely volt. A válaszfal mögött egy műhely volt munkapaddal, a szükséges minimum szerszámokkal és a legfontosabb alkatrészkészlettel.
Ezek közül 2015-ben a Szentpétervári Autóbusz Múzeumban helyeztek el..
Restaurálás után a múzeumban nem csak kiállításként szolgál, hanem a buszfesztiválokon, ha szükséges, vontatóként is használják.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább
2025-01-17

Lengyelország egyik legrégebbi Ikarus busza ismét régi fényében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.