logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
A rigai 12561-es története
2023-08-09
Már a 60-as évek elején voltak tervek a buszról
2023-08-10

A kurgáni sztori

Kategóriák
  • Európa
Címkék
  • Szovjetunió

1988 körül a szovjet autóbuszgyártás gerincét a lvovi, a pavlovói, a kurgáni és a likinói autóbuszgyárak adták. Ezek közül a likinói gyárnak volt szoros együttműködése az Ikarusszal.

Akkor még nem lehetett tudni, hogy a Peresztrojka, és a Szovjetunió felbomlása teljesen átalakítja a gazdasági életet. Az akkori oroszországi közlekedési ipar meredeken zuhant: megszűnt a rendszeres nagy és központosított eszközszállítás a városokba, az ország gazdasága minden irányban megrendült, az autóbuszpark rohamosan öregedni kezdett. a FÁK fizetési nehézségei miatt az Ikarus gyár sem szállított.

Aztán mentő ötletként az oroszok az olcsóbb, helyben összeszereléssel próbálkoztak. 1996 nyarán az Ikarus nyerte a tendert, amely szerint a Kurgani Autóbuszgyár kezdett busz- összeszerelésbe. Körülbelül három tucat Ikarus 260-as és 280-as modellt szereltek össze. De – talán nem is váratlanul – 1997 júniusában az üzem leállt.

Az Ikarus ismét nagymértékben a KavZ megmentője lett. A magyarok ráhatására a Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank hitellel segítette az orosz városi autóbuszflották fejlesztését. Ebből a hitelből 1997-ben kezdte gyártani a Kurgani Autóbuszgyár az Ikarus 283.10 autóbuszt MAN D2866TUH motorral, a jellegzetes útvonaljelzővel a homlokán. Ezekből 187 darab készült a Kurgani Autóbuszgyárban.

Képeinken, a gyárbelső 1997-ben és két múzeumi megőrzésre szánt 283-as a Jekatyerinburg-i állományból.

Share
0

Olvassa el ezt is

2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább
2025-01-17

Lengyelország egyik legrégebbi Ikarus busza ismét régi fényében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.