Egy itthon maradt perui Ikarus szállítmány
2023-07-191993 decemberében „született” az Ikarus teljesen alacsonypadlós busza, a 411-es. (Ez a típus nem azonos a 400-as sorozat típuséval.) Összesen 6 darab készült, amelyből négy Lengyelországba került.
1995. december elején Varsó két Ikarus 411.08-ast vásárolt. A busz teljes hosszában alacsony padlós volt, lépcsők nélküli ajtókkal. Az összes ajtó padlómagassága 350 mm volt. A motort (6 hengeres MAN D0826, automata, 4 sebességes ZF 4HP500 sebességváltóval) a busz végében keresztirányban szerelték fel, így a busznak nem volt hátsó ablaka. (Az Ikarus 411 utódjának – az egy méterrel meghosszabbított Ikarus 412-nek már volt hátsó ablaka).
Olyan vonalra állították be a két buszt, amely az első speciálisan fogyatékkal élők kiszolgálására kialakított útvonal volt.
8 évvel később mindkettőt garázsba került, majd a 6530-as és a 6531-es számot külvárosi vonalakra kerültek. 2005-ben még csak a 6531-es autó volt üzemképes, de nyáron azt is felfüggesztették. 2006 áprilisában a 6530 még rövid ideig üzemelt.
2007 februárjában mindkét üzemképtelen Ikarust eladásra bocsátották. Nem találtak vevőt, és csak 2009 elején adták el a másodikat ócskavas áron, a 6530-as pedig a varsói KMKM (Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej) tulajdona lett.
Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, vagyis a Tömegközlekedés szerelmeseinek klubja 1980-ban alakult és azóta a lengyel tömegközlekedési járművek és emlékeinek gondozóiként, egy hatalmas lelkes közösséggé fejlődött. 2010-ben felújították a 411-est. (Erről hamarosan külön cikket olvashatnak)
A klub által megőrzött 411-es, az összesen gyártott hat busz egyike. Kettő Magyarországon maradt, kettő pedig 2009-ig Bielsko-Biała tömegközlekedésében szolgált.
Ajánljuk elolvasásra a cikket a 417-esről, amely furcsa módon szintén nem lett szériatípus: https://www.facebook.com/…/permalink/538863574802314/
(Gyári fotó, valamint Pawel Zadrosny és Marcin Stasny képei 1995 és 2006 között készültek.)