logologologologo
  • Főoldal
  • Galéria
  • Archívum
✕
Egy itthon maradt perui Ikarus szállítmány
2023-07-19

A két darab Ikarus 411-es volt Varsó első alacsonypadlós busza.

Kategóriák
  • Európa
Címkék
  • Ikarus 411
  • Lengyeloszág

1993 decemberében „született” az Ikarus teljesen alacsonypadlós busza, a 411-es. (Ez a típus nem azonos a 400-as sorozat típuséval.) Összesen 6 darab készült, amelyből négy Lengyelországba került.

1995. december elején Varsó két Ikarus 411.08-ast vásárolt. A busz teljes hosszában alacsony padlós volt, lépcsők nélküli ajtókkal. Az összes ajtó padlómagassága 350 mm volt. A motort (6 hengeres MAN D0826, automata, 4 sebességes ZF 4HP500 sebességváltóval) a busz végében keresztirányban szerelték fel, így a busznak nem volt hátsó ablaka. (Az Ikarus 411 utódjának – az egy méterrel meghosszabbított Ikarus 412-nek már volt hátsó ablaka).

Olyan vonalra állították be a két buszt, amely az első speciálisan fogyatékkal élők kiszolgálására kialakított útvonal volt.

8 évvel később mindkettőt garázsba került, majd a 6530-as és a 6531-es számot külvárosi vonalakra kerültek. 2005-ben még csak a 6531-es autó volt üzemképes, de nyáron azt is felfüggesztették. 2006 áprilisában a 6530 még rövid ideig üzemelt.

2007 februárjában mindkét üzemképtelen Ikarust eladásra bocsátották. Nem találtak vevőt, és csak 2009 elején adták el a másodikat ócskavas áron, a 6530-as pedig a varsói KMKM (Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej) tulajdona lett.

Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, vagyis a Tömegközlekedés szerelmeseinek klubja 1980-ban alakult és azóta a lengyel tömegközlekedési járművek és emlékeinek gondozóiként, egy hatalmas lelkes közösséggé fejlődött. 2010-ben felújították a 411-est. (Erről hamarosan külön cikket olvashatnak)

A klub által megőrzött 411-es, az összesen gyártott hat busz egyike. Kettő Magyarországon maradt, kettő pedig 2009-ig Bielsko-Biała tömegközlekedésében szolgált.

Ajánljuk elolvasásra a cikket a 417-esről, amely furcsa módon szintén nem lett szériatípus: https://www.facebook.com/…/permalink/538863574802314/

(Gyári fotó, valamint Pawel Zadrosny és Marcin Stasny képei 1995 és 2006 között készültek.)

Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH
Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH
S
Share
0

Olvassa el ezt is

2025-02-18

Finnország évtizedekig kimaradt


Olvass tovább
2025-02-18

Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.


Olvass tovább
2025-01-17

Lengyelország egyik legrégebbi Ikarus busza ismét régi fényében


Olvass tovább

Comments are closed.

Kategóriák

  • Afrika (20)
  • Ázsia (25)
  • Észak és Dél Amerika, Kanada (21)
  • Európa (73)
  • Közel-kelet (18)
  • Minden más (60)

Legutóbbi cikkeink

  • Múlt és jelen „tükörképei” – Az Ikarus Gyár életének képes lenyomata
  • Finnország évtizedekig kimaradt
  • Az Ikarus buszok török garázsfotói jó időszakot idéznek.
  • Világra szóló Ikarus siker lett volna…
  • Ikarus és a Renault – volt ami bejött, volt ami nem

Címkék

ADA Bulgária E91 Egyiptom Eltűnt buszok Finnország Giron Ikarus 30 Ikarus 180 Ikarus 259 Ikarus 260 Ikarus 263 Ikarus 280 Ikarus 281 Ikarus 283 Ikarus 293 Ikarus 412 Ikarus 543 Ikarus 577 Ikarus 620 Indonézia Irak Irán Isztambul Kuba Kuwait Kína Lengyelország leselejtezés Lettország Mexikó Mozambik NDK REEM Repülőtéri busz Svédország Szovjetunió Taipei Tajvan Teherán trolibusz Tunézia Törökország USA Észak Korea
© 2025 Ikarus Világ | Minden jog fenntartva.